خب اگه مشتری مشکلی نداشت چی ؟ براش مشکل ایجاد می کنیم . چی ؟؟
به مشتری بگویید چرا کسب و کار آنها نقض دارد و چگونه بهتر می شود. به مشتری بگویید چرا کسب و کار آن ها نقض دارد و چگونه با سرویس شما بهتر می شود. بیشتر مشتریان ما صرفا فکر می کنند که مشکلی ندارند دلیلش این است که مشتریان ما در حل مشکلش تخصصی ندارند برای همین آن را اصلا نمی بینند .
مثلا اگر در زمینه طراحی حرفه ای لوگو هستید بهترین لوگو های خود را به اشتراک بگذارید .
شاید شما متوجه نباشید . اما ناخودآگاه دارید در ذهن مخاطب احساس نیاز داشتن آن لوگو های زیبا و خلاقانه ای که طراحی می کنید را ایجاد می کنید.
شما دارید مشکل ایجاد می کنید .
اگر عکاس هستید بهترین عکس های خود و پشت صحنه ی عکس های خود را به اشتراک بگذارید شاید شما متوجه نباشید اما ناخودآگاه دارید در ذهن مخاطب احساس نیاز به داشتن یک عکس حرفه ای که عکس های زیبا و با کیفیت می گیرید را ایجاد .
شما دارید مشکل ایجاد می کنید.
از قدرت شبکه های اجتماعی برای خودنمایی پوچ استفاده نکنید.
از آن برای بیان و حل مسئله استفاده نمایید.
بارها شده که دیدیم کمپانیای لوگوی بسیار زشتی داره و نه تنها نمیخواد عوضش کنه، بلکه بهش افتخار هم میکنه!
عمدهی مشتریان بالقوهی ما، از کمکی که ما به عنوان ارائه دهندهی خدمات میتوانیم بهشون ارائه کنیم بیخبرند! نه اینکه ندونن ما لوگو طراحی میکنیم، یا تصویرسازی میکنیم و یا عکاسیم! بلکه نمیدونن کاری که ما میتونیم براشون انجام بدیم چه کمکی در پیشرفت کسب و کارشون میتونه داشته باشه!
خودتون و سرویسی که ارائه میکنید را دست کم نگیرید. اگر مشتریان شما مشکلی برای حل کردن ندارند، این اشکال از شماست!
غیر از مثالهایی که در اسلایدها زدم، ایدههای دیگه ای هم برای ایجاد مساله مشکل دارم که در آینده میگم، اما قبلش شما در کامنتها به من بگید چطور میشه با این تکنیک مشتریان بیشتری ایجاد کرد؟